NIEUWS. VISSERS ENERGY GROUP HEEFT EEN EERSTE MOMENTS & MORE GEOPEND BIJ EEN ARGOS-TANKSTATION. EN WEL IN HET BRABANTSE NISTELRODE. MOVE ON MAGAZINE SPRAK DAAR MET DE ENTHOUSIASTE SHOPMANAGER MICHEL JANSSEN EN CLUSTERMANAGER DAISY WESTHEIM. “DIT IS ZOOO LEUK.”
Het ruikt er nog nieuw. Niet gek, de zaak is pas drie weken open als Move On Magazine aanschuift aan één van de koffietafels. Toch zit de loop er al aardig in. “Hoe dat kan? Onder meer dankzij slimme marketingtrucjes”, lacht Michel. Daisy vult hem aan. “Michel en ik hebben de afgelopen week een rondje gemaakt hier door het dorp, langs de bedrijven. Een lunchbox met allerlei lekkere broodjes en drankjes mee en proeven maar. Dat is heel goed ontvangen. En natuurlijk lopen de tankende klanten hier ook binnen.” Hoewel de Argos en de Moments & More los van elkaar staan, en de exploitaties gescheiden zijn, vullen ze elkaar goed aan. “De Argos is onbemand, en de mensen die even wat lekkers willen eten na het tanken, kunnen hier terecht”, legt Daisy uit. toch, erkent Michel, zijn ook vooral de ‘locals’ de doelgroep van de Moments & More. “Wij willen dat mensen hier uit de buurt, die zin hebben een lekker broodje, meteen aan ons denken. En dat betekent dat we dus tussen de oren moeten komen. Dat doen we via de marketing, maar vooral ook door iedere dag ons beste beentje voor te zetten. Mond-tot-mondreclame is namelijk heel belangrijk hier. Dat is echt heel anders dan bij een snelwegstation.”
Een ander spel
Michel spreekt namelijk uit ervaring, hij heeft op verschillende tankstation-locaties gewerkt en ‘bestuurt’ nu naast de nieuwe Moments & More in Nistelrode ook de vestiging van de formule aan de A15 bij Rumpt. “Dat aan de A15 is een heel ander spel. De gasten daar zijn gehaast, snel erin en eruit. En wat het broodje kost, dat maakt niet zo gek veel uit. Ze willen wel de juiste faciliteiten; goede toiletten, een zitje, lekkere broodjes en prima koffie. Als dat op orde is, dan stoppen ze wel. Hier in een dorp, dat is toch echt anders.” Dat merkte Daisy al tijdens de verbouwing. “Toen al kwamen ze hier even om de hoek kijken. Nieuwsgierig naar wat er allemaal gebeurt. Dan begint de klantenbinding eigenlijk al. Even een praatje, heel belangrijk. Dat is anders dan alleen maar meters maken, zoals vaak langs de snelweg.” En ook nu de zaak al een paar weken draait, merkt zij dat het lokale aspect belangrijk is. “Ons-kent-ons. Gasten komen binnen en medewerkers weten al welke koffie ze willen. Of welk broodje ze lekker vinden. Dat vindt de gast fantastisch. En ja, dat kan nog verder groeien.”
Ambitieus
Voor Michel betekent het dat hij tussen de twee vestigingen moet pendelen en zich moet aanpassen aan de verschillende wensen en behoeften. “Maar ik kan mij goed omkleuren, ik ben net een kameleon.” Hij is ambitieus. “We hebben doelen, en die doelen willen we halen. De omzet moet snel op niveau zitten. Hoe? Nou, allereerst door de juiste mensen op de juiste plek te zetten. In een team heb je verschillende mensen met verschillende kwaliteiten. De één is heel goed in het klantcontact, de ander is fantastisch in de keuken en weer een ander houdt ervan om de boel schoon en netjes te houden. Daar heb ik oog voor.” Dat geldt ook voor de omgang. “Ik behandel iedereen met respect. Medewerkers en gasten. Heel belangrijk; behandel iedereen zoals je zelf ook wilt worden behandeld. Verder probeer ik altijd mijn enthousiasme over te brengen op de medewerkers. En ik werk mee, ook ik zit om vijf uur in de ochtend in de auto.” Daisy knikt instemmend. “Daarmee dwing je respect af bij je medewerkers. Je moet niet alleen maar op het kantoortje achter zitten. Nee, wees onderdeel van het team. Michel doet dat goed.”
Vers bereid
De nieuwe locatie ligt aan de Heescheweg in het Brabantse Nistelrode. Het is een standaard Moments & More met het bekende aanbod, zitjes en een bestelservice. Producten worden vers bereid en de koffie is van barista- kwaliteit. “Gasten kunnen hier verblijven, maar net zo goed een broodje voor onderweg kopen”, zegt Michel. Ondertussen schuift een groep van vier personen aan een tafeltje aan. Gezellig wordt de werkochtend besproken, en wat te doen in de middag. “Dat is hoe we het graag zien, en dat is ook hoe het nu al gebeurt. De lunches zitten goed vol, en we zijn nog maar net begonnen. Dat belooft veel goeds, het kan alleen maar groeien. We hebben namelijk ook warme maaltijden, zoals burgers, loaded fries, döner en snacks. We willen dat gasten bij ons lunchen, maar ook aanschuiven voor het avondeten.”