EEN MOOIE AANVULLING OP DE ANDERE UITINGEN VAN DE IMAGOCAMPAGNE. ZO NOEMT SENIOR ADVISEUR ANDRÉ BRAAKMAN VAN BETA DE SAMENWERKING MET NOZZLETV. “SINDS 1 FEBRUARI ZIJN ER DRIE VIDEO’S VAN ‘WERKEN BIJ EEN TANKSTATION’ TE ZIEN OP DE LOCATIES WAAR NOZZLETV AANWEZIG IS. ZO BEREIKEN WE OP EEN BIJZONDERE MANIER POTENTIËLE NIEUWE MEDEWERKERS VOOR DE BRANCHE, TERWIJL ZE STAAN TE TANKEN.”
“2024 wordt het jaar van NozzleTV”, zegt oprichter/eigenaar Pascal van Nisselroy van Smarter Nozzle Europe. “We hebben iets heel nieuws ontwikkeld en dan duurt het even voordat je voet aan de grond krijgt in de markt. Als enige in de wereld mogen wij vulpistolen van tankstations uitrusten met elektronische beeldschermen. Het systeem voldoet aan alle veiligheidseisen die gelden voor een explosiegevaarlijke omgeving en is voorzien van het ATEX-certificaat. Met het tekenen van een samenwerkingsovereenkomst in november met Enviem, op de Tankstation Vakbeurs, hebben we die voet aan de grond nu gekregen. Op dit moment zijn we op ruim twintig locaties live. Aan het eind van dit jaar moeten dat er 150 zijn, verdeeld over heel Nederland. 120 daarvan maken deel uit van de overeenkomst met Enviem en zijn tankstations van Tinq. Volgend jaar breiden we dat verder uit. Met de grootschalige uitrol van dit jaar is NozzleTV eind december op een kleine duizend beeldschermen te zien.”
Drie video’s
Tussen de content die op NozzleTV te zien is, zitten nu ook video’s van de imagocampagne ‘Werken bij een tankstation’. Daarvoor is BETA een samenwerking aangegaan met Smarter Nozzle Europe. Van Nisselroy: “Het gaat om drie video’s van 10 seconden waarin in een heel kort tijdbestek de belangrijkste boodschap van de campagne gecommuniceerd wordt; dat werken op een tankstation afwisselend, leuk en uitdagend is en je er op vele manieren energie van krijgt. De filmpjes zijn voor onbepaalde tijd te zien op Nozzle TV, waarmee we een extra impuls geven aan de campagne en de branche steunen in haar zoektocht naar nieuwe medewerkers. De video’s maken van het deel uit van de content die we standaard uitzenden op de locaties. Van het zendaanbod kan de tankstationondernemer overigens 20% helemaal zelf invullen. Ons medium maakt het mogelijk om op slangniveau met doelgroepen te communiceren met beeld én geluid. Uit onderzoek blijkt dat het brandstofvulpistool de beste plek is om de consument te bereiken op een tankstation. Onze 5,5 inch amoled-beeldschermen brengen de content kraakhelder over. En omdat automobilisten het vulpistool altijd in de hand moeten houden, trekt NozzleTV gegarandeerd hun aandacht.”
Extra awareness
André Braakman van BETA zegt blij te zijn met de samenwerking met het bedrijf van Van Nisselroy. “Het biedt ons de mogelijkheid om extra awareness te creëren bij de doelgroepen die we willen bereiken. Zoals Pascal al vertelde, gaat het om drie verschillende campagnevideo’s die op NozzleTV te zien zijn. Wij richten ons met ‘Werken bij een tankstation’ op drie doelgroepen: jongeren, volwassenen en ouderen. Elke video is specifiek afgestemd op één van die groepen. Hen willen we graag enthousiast maken voor een baan op een tankstation. Met als inzet om het personeelstekort in de sector aan te pakken. De campagne speelt zich voor een groot deel op social media af. NozzleTV vormt daar een mooie aanvulling op. Hoe meer de doelgroepen in aanraking komen met ‘Werken bij een tankstation’, hoe beter en hoe groter het effect. In de video’s is een korte impressie te zien van een werkdag op een tankstation. We tonen dat het werk veel meer is dan alleen maar achter de kassa zitten. De diversiteit van het werk en de afwisseling worden erin benadrukt. Met de video’s op NozzleTV krijgt de campagne een extra impuls via een van de belangrijkste attributen van onze branche: het vulpistool.”
Op stoom
De op 27 november begonnen imagocampagne komt inmiddels goed op stoom. In de eerste twee maanden brachten al meer dan 10.000 mensen een bezoek aan de website werkenbijeentankstation. com en waren er ruim 6.500 uitgaande clicks op de vacaturepagina’s van de daarop vermelde tankstationlocaties. BETA promoot ‘Werken bij een tankstation’ op de social media-platformen Facebook, Instagram en LinkedIn. Braakman: “Daar brengen we de campagne onder de aandacht met actieaccounts en betaalde advertenties. Ziet u op social media een actievideo voorbijkomen? Schroom dan niet om die te ‘liken’ en te delen, want daarmee bereiken we een nog grotere groep mensen en meer potentiële nieuwe medewerkers voor onze branche. Want dat is uiteindelijk het doel van de campagne.”