Fossiel of niet fossiel?
Met het jaar 2035 in het hoofd zal iedere stations-eigenaar achter zijn oren krabben als er een pomp vervangen moet worden. Een pomp gaat gemiddeld 20 jaar mee, en als we de doelstellingen halen, is het in 2035 gedaan met de fossiele brandstof auto. Maar dan rijden er nog genoeg auto’s rond die je graag als klant wilt hebben om ze bij jou te laten tanken en in jouw shop wilt verwennen met lekkers. Er gaat veel veranderen, dus loop je voorop of wacht je af? De brandstof markt blinkt in zijn algemeenheid niet uit in innoveren, maar de tijd gaat besluiten afdwingen.
Vanuit de auto bestellen?
Naast de keuzes voor het voorterrein en de diensten die de klant geleverd wil krijgen, staat er digitaal ook nog een grote verandering voor de deur. Iedereen is traditioneel gewend om te tanken en binnen af te rekenen, met kaart en/of contant. Op weg naar de shop maakt de klant de keuze wat hij nu precies gaat doen. Keuzes die beïnvloed lijken te worden door een factor waar iedereen die een tankstation runt mee moet leren gaan, namelijk “haast”. Als de klant dus door de schuifdeuren naar binnen loopt, scant deze de drukte bij de kassa’s. Kunnen we de klant nu niet in de auto al laten kiezen? Een aanbieding van de dag sturen? Hij opent de app, bestelt wat hij wil, krijgt een ordernummer en rekent deze samen met de brandstof af. Met een kaart of contant. En dan snijdt het mes aan beide kanten.
Meer weten over contant afrekenen automatiseren? Cikam denkt graag met u mee. Neem vrijblijvend contact met ons op.