27-10-2025
TinQ gaat na 400-actie op naar de 500
Lees verder
Geplaatst op: 27-10-2025
Bij D!vers Woerden zit het ondernemerschap diep in de genen. Het tankstation groeide de afgelopen decennia uit tot een compleet servicestation met onder meer een bakery, verhuurservice, wasstraat en snellaadplein. Binnen het managementteam – grotendeels gevormd door familieleden – krijgt inmiddels ook de volgende generatie de ruimte. Jari Benschop (25) is sinds vijf jaar actief in het familiebedrijf. Met zijn technische kennis, frisse blik en liefde voor innovatie werkt hij stap voor stap aan een duurzame toekomst van D!vers Woerden.
“Thuis ben ik nooit gepusht om in het familiebedrijf te komen,” vertelt Jari. “Mijn ouders vonden het vooral belangrijk dat ik zou doen wat ik leuk vind. Wat ik wel heb meegekregen, is het belang van hard werken. Dat zit er gewoon in.”
Na zijn mbo-opleiding Motorvoertuigentechniek, waarin hij afstudeerde als diagnosespecialist, maakte Jari de stap naar het familiebedrijf. Een logische keuze, bleek al snel. “Ik houd ervan om dingen te begrijpen en op te lossen. Die technische nieuwsgierigheid komt hier goed van pas. We werken met ovens, wasmachines, rollovermachines, brandstofinstallaties, laadpalen… noem het maar op. Er is altijd wel iets dat onderhoud of optimalisatie vraagt.” Die technische focus is inmiddels ook officieel zijn rol binnen het zes personen tellende managementteam, waarin naast Jari ook zijn vader, oom, tante en neef plaatsnemen. “Iedereen heeft zijn specialisme. Voor mij ligt de focus op techniek, innovatie en digitalisering. Maar we beslissen als team en zetten samen ideeën in gang.”
Ondanks de familieband was het voor Jari niet vanzelfsprekend om in het bedrijf te stappen. Toch zit hij helemaal op zijn plek in de organisatie. “Het is mooi om te mogen bijdragen aan iets wat je familie
heeft opgebouwd. Tegelijkertijd wil ik graag met mijn eigen kennis en vanuit een nieuwe generatie een meerwaarde toevoegen. De digitalisering en energietransitie vragen om vernieuwing en daar ligt een rol voor mij.” Die rol pakt hij serieus op. In de afgelopen jaren werd er onder meer een digitale waspas voor trouwe klanten geïntroduceerd én een nieuw reserveringssysteem voor de verhuurafdeling. “Dat werkt niet alleen efficiënter voor ons team, maar zorgt ook voor een prettigere klantervaring. En daar draait het uiteindelijk om: dat we elke dag een beetje beter worden voor de klant.”
Jari werkt dagelijks samen met zijn vader, met wie hij goed op één lijn zit. “Onze klanten zeggen wel eens dat ik de moderne versie van mijn vader ben,” lacht hij. “Alles wat hij weet, wil ik ook leren en ik voeg daar mijn eigen kennis aan toe: over systemen, over hoe je omgaat met medewerkers en hoe je inspeelt op nieuwe klantverwachtingen. Zo versterken we elkaar.” Vroeger werd er aan de keukentafel regelmatig gesproken over storingen in de wasstraat of het werkrooster. “Sinds ik op mezelf woon is zijn die gesprekken die we thuis hadden logischerwijs iets minder geworden, maar de betrokkenheid blijft uiteraard. En als er iets speelt, kunnen we altijd even sparren. Die korte lijnen maken ons als familiebedrijf heel wendbaar.”
Als het gaat om leiderschap, groeide Jari de afgelopen jaren snel. “Ik heb nooit een managementopleiding gevolgd, behalve een cursus bij Drive. Toch merk ik dat ik goed mijn weg vind in het aansturen en
begeleiden van mensen. Wat ik vooral heb geleerd van de generatie boven mij: geef altijd het goede voorbeeld, blijf positief, werk hard, maar neem ook op z’n tijd even gas terug.” Het grootste compliment? “Als medewerkers laten weten dat ze zich gehoord en gewaardeerd voelen. Daar doe je het voor.”
D!vers bereidt zich voor op de toekomst op het gebied van duurzaamheid en innovatie. “We kijken actief naar wat er nodig is om een toekomstbestendig servicestation te blijven,” legt Jari uit. “Zo hebben we nu tien snellaadpalen van 300 kW, een batterijcontainer van 1 megawatt én 700 zonnepanelen op het dak. Onze bakery is volledig gasloos en verwarmt met restwarmte uit de koelingen. In de wasboxen wassen we met ozonwater in plaats van warm water.” Ook op het gebied van klantbeleving en digitalisering blijft D!vers vernieuwen. “In onze shop staan twee bestelzuilen, we hebben een eigen reserveringssysteem gebouwd voor de verhuur en de hele inrichting is ontworpen in samenwerking met een interieurarchitect die ook restaurants ontwerpt. Dat zie je én voel je. We krijgen er dagelijks complimenten over.”
De rol van het tankstation verandert, merkt Jari, en dat biedt kansen. “Vroeger kwam je om te tanken en nam je eventueel een broodje mee. Nu willen we dat mensen speciaal komen voor dat broodje en dan ook meteen even tanken of laden. Diversiteit in ons aanbod is essentieel. We willen geen tussenstop zijn, maar de bestemming zelf.” Daarvoor is het belangrijk om te blijven meebewegen met trends en klantwensen. “We zien de energietransitie, digitalisering en veranderende mobiliteit als kans, maar het vraagt wel om constante alertheid en bereidheid tot veranderen.”
Waar Jari zichzelf over tien jaar ziet? “Hopelijk nog steeds binnen D!vers als onderdeel van een toekomstbestendig, relevant én nog steeds familie-servicestation. Ik wil me blijven inzetten om voorloper te blijven binnen onze branche. We willen mee met de standaarden van de toekomst. Niet alleen volgen, maar ook sturen. Dat is waar ik energie van krijg.”